2016. október 16., vasárnap

Még az MSZP-nek sem kellett a Népszabadság

Megszólalt Népszabadság-ügyben az ellenzéki napilapot kiadó Mediaworks tulajdonosának, a Vienna Capital Partnersnek (VCP) a vezetője.


Heinrich Pacina, Mediaworks, Népszabadság, Népszabi
Demonstráció a Népszabadság megszüntetése ellen Budapesten — Fotó: Mohai Balázs/MTI
Heinrich Pecina osztrák üzletember a Profil című osztrák gazdasági hetilapnak adott interjút, amiben elmondta: a Népszabadság az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelt, a példányszám drasztikusan csökkent, mivel az emberek már nem érdeklődtek az újság iránt.

A Mediaworks egy hete tájékoztatott arról, hogy felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő kiadását a lap új koncepciójának kialakításáig.


A kiadó döntését közleményében azzal indokolta, hogy:

  • a lap példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent,
  • 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is jelentős veszteséget halmozott fel.

Az osztrák üzletember szerint a történteknek csak gazdasági okai vannak. Tájékoztatása szerint a közelmúltban a lap működési vesztesége nagyságrendileg egymillió euró volt évente. A lapot kiadó Mediaworks összforgalmának tíz százaléka a Népszabadságból származik, azonban a laphoz köthető kiadások a cég teljes nyereségét negyven százalékkal csökkentik — áll az interjúban.

A cikk szerint Pecina 2015-ben a lapot a szocialista pártnak akarta eladni. Mint fogalmazott, mindent elmond, hogy a Magyar Szocialista Pártnak nem volt „bátorsága”, hogy átvegye az újságot. „A most hangoskodók közül senki sem akarja a lapot” — mondta.

A Népszabadság szerkesztősége a Facebookon reagált a kiadó-tulajdonos állításaira; közleményükben a népszabisok pontról pontra cáfolják Pacina állításait:



Forrás: MTI/Facebook